Waarom zit mijn back-up van Google Foto's vast?

Google Foto's is ongetwijfeld de beste applicatie voor het maken van back-ups van uw foto's. Het biedt veel gratis opslagruimte om uw gegevens veilig en veilig te houden. Maar net als elke andere app, wordt ook deze geconfronteerd met enkele fouten die mensen moeilijk kunnen maken. Onze Google-klantenondersteuning heeft talloze klachten ontvangen van gebruikers die problemen hebben met de app, vooral met de back-upfunctie. Als u met dezelfde fout wordt geconfronteerd, bent u absoluut aan het juiste adres!

Ons technische serviceteam van Google heeft enkele oplossingen bedacht die u kunnen helpen dit probleem op te lossen. Als de ene oplossing niet werkt, geef de hoop dan niet op en probeer de volgende. Blijf het doen totdat je de enige truc vindt die voor jou werkt.

Controleer Je Back-Upstatus

U kunt uw back-upstatus controleren door op Assistent onderaan de Foto's-app te tikken. Als er staat 'wachten op wifi/verbinding', moet u de netwerkverbinding controleren of de instellingen wijzigen. Als 'back-up en synchronisatie is uitgeschakeld', zet u deze AAN door erop te tikken.

Controleer Je Back-Upinstellingen
  1. Open Google Foto's.
  2. Log in op uw account.
  3. Tik op Menu -> Instellingen -> Back-up en synchronisatie
Hier kunt u enkele instellingen wijzigen, zoals het wijzigen van de uploadgrootte van afbeeldingen, het maken van back-ups van foto's met behulp van mobiele data, of als het vermelde account hetzelfde is als het account dat u bekijkt in de Foto's-app. Als er een storing is die u niet kunt oplossen, kunt u de klantenservice van Google bellen.

Reinig Je App-Gegevens/Cache
  1. Ga naar Instellingen -> Apps -> Foto's -> Opslag.
  2. Tik op de optie Cache en gegevens wissen.
  3. Schakel nu Back-up en synchronisatie in.
Opnieuw Starten/Opnieuw Verbinden/Opnieuw Installeren

Als geen van de bovenstaande oplossingen werkt, moet u proberen uw apparaat opnieuw op te starten. Zelfs een fabrieksreset kan helpen. Een andere mogelijkheid is uitloggen en na enige tijd inloggen op je account. Als deze truc ook niet werkt, kun je proberen de app opnieuw te installeren naar de nieuwste versie.

Dit zijn enkele van de redenen waarom uw back-up vastloopt. Maar er kan nog veel meer zijn, zoals een slechte of trage internetverbinding, een incompatibel bestandsformaat, een te grote bestandsgrootte, verkeerde instellingen, onvoldoende stroom in het apparaat, weinig geheugenruimte of ongewenste bestanden. U moet al deze factoren onderzoeken voordat u hulp van buitenaf inschakelt.

Mocht de back-up nog steeds vastlopen, neem dan gerust contact op met ons technische service team van Google. U kunt dit doen via e-mail, telefoon of live chatondersteuning. Zodra u dit doet, zullen we een van onze beste technici aan het probleem toewijzen, die het binnen de kortste keren zal oplossen.

We horen graag van u!

Gerelateerde blog



Popular posts from this blog

Hoe videobellen in de Google Hangouts-app?

Contact opnemen met Google Live Chat om uw probleem op te lossen